Nie wszyscy wiedzą, ale w tym roku WaypointGame obchodzi swoje 5 urodziny (dokładnie 25 marca).
Z tej okazji urodził się pomysł organizacji swego rodzaju zlotu byłych i aktywnych uczestników zabawy.
Formuła nie jest jeszcze ustalana, tak jak i data.
Liczymy na Wasz odzew w komentarzach na co macie ochotę. Wszelkie pomysły dozwolone od imprezy w górskim schronisku do piwa w barze.
I na koniec najważniejsze - organizator sam się zgłosił ;)
czwartek, 9 lutego 2012
sobota, 31 grudnia 2011
WaypointBeer
Warszawski aktyw WPG zaproponował spotkanie zapoznawcze. Szczegóły w #2615.
Zapraszamy do komentowania, ale przede wszystkim fizycznego uczestnictwa.
Zapraszamy do komentowania, ale przede wszystkim fizycznego uczestnictwa.
niedziela, 11 grudnia 2011
Apel: Krótka refleksja na temat WPG
Na forum Allyepiasta pojawił się post autorstwa Hipcia & Hipek. Jest to refleksja na temat odwiedzonych waypointów. Dla wszystkich fanów gry polecamy zapoznanie się z treścią i dodanie swoich własnych wniosków do dyskusji.
sobota, 17 września 2011
Wprowadzenie do WaypointGame
Dla osób, które chcą dopiero rozpocząć zabawę w WaypointGame niektóre rzeczy związane z naszą grą mogą wydawać się nieco skomplikowane. Poniżej prezentujemy artykuł autorstwa Hipka99, który wyjaśnia czym właściwie jest WaypointGame i dlaczego warto "grać". Mamy nadzieję, że po jego publikacji Grono Zawodników znacznie się powiększy :)
Docierasz do odpowiedniego miejsca. Zsiadając z roweru namierzasz właściwy murek. Podchodzisz, przyklękasz i ignorując spojrzenia przechodniów uważnie lustrujesz jego spodnią stronę. Jest! Przecierasz palcem właściwe miejsce, odpisujesz kod. Kolejny punkt zdobyty. Witamy w WaypointGame!
WaypointGame jest grą terenową podobną do GeoCachingu. W serwisie internetowym gry podawane są współrzędne i opis ciekawych miejsc (waypointów), w okolicy których ukryto małą karteczkę z kodem. Celem zawodnika jest odnalezienie kodu i potwierdzenie odwiedzin w internecie. Warto się spieszyć - pierwszy odwiedzający otrzymuje 10 punktów, kolejny już o jeden punkt mniej... aż do momentu, gdy waypoint będzie wart 1 punkt (nie można go "wyczerpać").
Do punktów można docierać w dowolny sposób. Najbardziej popularnym środkiem transportu na waypointowej trasie jest rower, ze względu na swoją mobilność i możliwość dotarcia w bezpośrednią okolicę szukanego miejsca; gra zresztą wyrosła ze środowiska fanów rowerowej jazdy na orientację. Oczywiście, nie jest to konieczne, waypointy można zdobywać pieszo, samochodem, motocyklem... albo łodzią lub kajakiem, niekiedy dojście do kodu jest tylko od strony wody.
Każdy uczestnik zabawy znajdzie w niej coś dla siebie: można odwiedzać zabytki, pomniki, miejsca powiązane ze sławnymi osobami, ale także przejść się po kanałach, wdrapywać na stare budynki i brodzić po bagnach czy też wreszcie jeździć po leśnych szlakach. Miejsca ukrycia kodów są różne: od najprostszych, szczególnie w mieście (róg ogrodzenia, znak drogowy, tablica informacyjna przy szlaku), przez nieco trudniejsze (odpowiednie drzewo, butelka ukryta pod kamieniem), do tych wymagających najwięcej trudu (ruiny piwniczki na łące czy... prywatny teren opuszczonej chlewni). Większość punktów jest opisana na tyle dokładnie, że zbędny jest odbiornik GPS, wystarczy plan miasta i odpisany opis wraz z miejscem ukrycia kodu. No i odrobina zapału i cierpliwości: kod nie zawsze jest dokładnie tam, gdzie się go spodziewamy, nie zawsze jest umieszczony w miejscu, które umożliwia komfortowe go odczytanie... A zdarza się, że po wszystkim trzeba odpowiedzieć na dziwne pytania: przechodnia bądź ochrony terenu... Na szczęście większość ludzi słyszała już o podobnych grach i o "dziwakach" szukających czegoś w miejscach, gdzie nikt "normalny" by nie zaglądnął :-)
Zdobywanie to nie wszystko - nie mniej frajdy dostarcza również zakładanie nowych punktów. W tym wypadku trzeba wyposażyć się w "zestaw małego waypointowca": naklejki z kodami (choć lepiej spisuje się wydrukowana karteczka z kodem, szczelnie owinięta taśmą klejącą), klej, pinezki i aparat. Gdy ustalimy już miejsce, które chcemy "okleić", pozostaje szukanie odpowiedniego ukrycia dla kodu – takiego, by zapewnić mu jak najdłuższą trwałość, podklejamy kod i... gotowe. Wystarczy wrócić do komputera
i dodać nowy punkt. W zależności od preferencji, możemy miejsce ukrycia wskazać dokładnie (zamieszczając dokładny opis dotarcia i zdjęcia wskazujące cel), bądź utrudnić pracę zdobywcom, poprzez mniejszą ilość informacji, lub zagadkę terenową.
Dzięki tej zabawie można znaleźć naprawdę ciekawe miejsca, poznać lepiej swoją okolicę i dobrze się bawić. Lista nieodwiedzonych punktów doskonale sprawdza się jako pomoc przy planowaniu wycieczek - rowerowych, pieszych i samochodowych. Zatem... w drogę!
Docierasz do odpowiedniego miejsca. Zsiadając z roweru namierzasz właściwy murek. Podchodzisz, przyklękasz i ignorując spojrzenia przechodniów uważnie lustrujesz jego spodnią stronę. Jest! Przecierasz palcem właściwe miejsce, odpisujesz kod. Kolejny punkt zdobyty. Witamy w WaypointGame!
![]() |
Jezioro pod Morgam |
![]() |
Kamień Orlików w KPN |
![]() |
Komin na Augustówce |
![]() |
Spichlerz folwarku w Mosznie |
Dzięki tej zabawie można znaleźć naprawdę ciekawe miejsca, poznać lepiej swoją okolicę i dobrze się bawić. Lista nieodwiedzonych punktów doskonale sprawdza się jako pomoc przy planowaniu wycieczek - rowerowych, pieszych i samochodowych. Zatem... w drogę!
Autor tekstu: Witek (Hipek99)
poniedziałek, 1 sierpnia 2011
Alleypiast już w piątek!
Już w najbliższy piątek odbędzie się "ostatni wolny Alleypiast". A oto oficjalna zajawka:
Dwójka Alleypiastowiczów wkrótce traci wolność! Aby to uczcić spotykamy się w piątek (5.08.2011r.) o godzinie 19:30 przed Pałacem Ślubów w Pruszkowie. Nie zapomnijcie wziąć ze sobą roweru, oświetlenia, mapy Pruszkowa i okolic oraz opłaty startowej – 5zł.
Dwójka Alleypiastowiczów wkrótce traci wolność! Aby to uczcić spotykamy się w piątek (5.08.2011r.) o godzinie 19:30 przed Pałacem Ślubów w Pruszkowie. Nie zapomnijcie wziąć ze sobą roweru, oświetlenia, mapy Pruszkowa i okolic oraz opłaty startowej – 5zł.
środa, 27 lipca 2011
Waypointy na prawdziwej mapie turystycznej
Kilka dni po premierze specjalnego turystycznego stylu mapy na podstawie danych OpenStreetMap, można już go oglądać w naszym WaypointGame Planerze. Od dzisiaj jest to domyślny styl mapy wyświetlany w momencie otwarcia strony.
Dodatkową funkcjonalnością jest nowy tryb wyświetlania szlaków turystycznych dostępny na każdym podkładzie mapy (kliknięcie na pole "szlaki turystyczne" pod mapą).
Styl mapy OSMapa-Topo został stworzony przez Michała Mackiewicza wraz z pomocą członków stowarzyszenia OpenStreetMap Polska. Serwer generujący mapę sponsorują firmy trail.pl oraz centuria.pl. Styl jest wciąż w początkowej fazie rozwoju, dlatego mogą znajdować się błędy w renderowaniu niektórych elementów mapy.
![]() |
Waypointy w okolicach Podkowy Leśnej |
![]() |
Szlaki w Puszczy Kampinoskiej na podkładzie mapy Google Maps |
Styl mapy OSMapa-Topo został stworzony przez Michała Mackiewicza wraz z pomocą członków stowarzyszenia OpenStreetMap Polska. Serwer generujący mapę sponsorują firmy trail.pl oraz centuria.pl. Styl jest wciąż w początkowej fazie rozwoju, dlatego mogą znajdować się błędy w renderowaniu niektórych elementów mapy.
poniedziałek, 25 lipca 2011
Ożywmy bloga
Możecie zauważyć, że blog WPG jest praktycznie martwy. Złożyły się na to różne rzeczy, ale głównie brak czasu redaktorów nie tylko do pisania, ale też do analizy gry. Dlatego zachęcamy wszystkich zawodników do współtworzenia tego medium WaypointGame. Przysyłajcie nam swoje przemyślenia, wiadomości, zaproszenia, podsumowania serii itd.
A może ktoś na stałe chce zostać redaktorem?
Kontakt: wpg@alleycat.pl
A może ktoś na stałe chce zostać redaktorem?
Kontakt: wpg@alleycat.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)